Accés al contingut Accés al menú de la secció
Inici  > Dissabte 20 de maig: Ruta ...

Dimecres, 17 de maig de 2017

ACTIVITATS CULTURALS

Dissabte 20 de maig: Ruta literària "Els escenaris de les novel·les de Miquel Fañanàs", a càrrec del mateix Miquel Fañanàs

L'activitat és gratuïta amb inscripció prèvia, els participants sortiran de la plaça dels Apòstols a les 11 del matí del 20 de maig. Miquel Fañanàs serà l'encarregat de conduir els inscrits pels indrets on van tenir lloc les trames de les seves novel·les històriques.

Miquel Fañanàs.

La Biblioteca Carles Rahola proposa de nou, atès l'èxit de la primera convocatòria, l'activitat literària i ciutadana"Els escenaris de les novel·les de Miquel Fañanàs".

Es tracta d’un recorregut pels escenaris de les tres novel·les de temàtica històrica que ha publicat l'escriptor de Capçalera de la biblioteca Miquel Fañanàs: La Bruixa de Pedra, El Gran Inquisidor i la seva última obra, Bonastruc, el jueu.

Els assistents seran guiats pel mateix autor pels llocs que es recorren a les seves narracions, i l'itinerari inclourà els Jardins de la Francesa des d'on es pot contemplar la gàrgola de la catedral que va generar la llegenda de la bruixa; la plaça dels Apòstols i els entorns de la seu; el convent de Sant Domènec, on -amb 14 anys- va ingressar Nicolau Eimeric, qui després seria el temible inquisidor de la Corona catalanoaragonesa i, com és natural, els carrerons del Call i la casa on es diu que va viure el rabí Bonastruc ça Porta.

També hi haurà una visita al Museu d’Història dels Jueus on s'explica la presència hebrea a la ciutat.

Una oportunitat de luxe per conèixer l'obra d'aquest autor gironí, però també per fer un recorregut a peu pels indrets més interessants de la Girona antiga.

Es pot accedir a la Ruta Literària per Google Maps prement aquest enllaç.

Activitat gratuïta. Cal inscripció prèvia:

• per telèfon (972 202 252)

• o presencialment, als taulells de la biblioteca.

Els usuaris inscrits es reuniran amb Miquel Fañanàs dissabte 20 de maig a les 11 del matí a la plaça dels Apòstols.