Artisteja

L’Artisteja és una iniciativa de la Biblioteca Carles Rahola, que ofereix la possibilitat de participar en un treball artístic col·lectiu que cada mes planteja un creador o creadora, i que es troba emmarcat a la Sala d’Arts. L’objectiu d’aquest projecte és fomentar la participació dels usuaris que visitin aquest espai, aproximar l’acte creatiu i fomentar la col·laboració, l’observació i la imaginació.

El tret de sortida de l'Artisteja va ser el febrer del 2015, amb la proposta "Selfie-Manual" de Quim Corominas, i al llarg dels següents mesos hi han anat participant nombrosos creadors i col·lectius: Ai Yu Hong, Judith Guillamon, Col·lectiu d'Artistes Catalan Hunter, Laia Fabre, Arturo Solari, Nirvana Jiménez, Pep Camps, Rita Andreu i Olga Taravilla, Alconhector, Col·lectiu d'Artistes (Núria Batalla, Eva Figueras, Montse Ginesta, Josep Ripoll, Pilar Rosado, Aurembiaix Sabaté, Sebi Subirós, Vall Palou, Antoni P. Vidal, Maite Villafranca), Clara Gassiot, Adela Vilar, Col·lectiu Biblioart, Patrícia Maseda, Dolors Bosch i Francesca Laguarda, etc.

A canvi de la seva proposta, la Biblioteca Carles Rahola procura oferir als creadors visibilitat a través de les seves xarxes socials, web, notes de premsa, entrevistes als mitjans.

Data d'actualització:  14.03.2017

Informació relacionada

• Àlbum de fotografies
  • Punts i lletres

"Punts i lletres" és la proposta de Ferran de la Rosa que trobaràs a l'Artisteja els mesos de juny i juliol. L'autor adequa el seu treball artístic combinant dos camps, el literari i el pictòric. Aquesta combinació la vol dur a terme amb els elements més bàsics de la pintura i l’escriptura, és a dir, amb punts i lletres. En l'obra s’hi reflecteixen poemes i textos de Joan Salvat Papasseit i Joan Brossa, entre altres, on s’ha inspirat per a realitzar aquesta proposta.

Et deixem aquest vídeo amb les instruccions.

• Entrevista a Patrícia Maseda

Patrícia Maseda és l'artista que ha col·laborat amb l'Artisteja de febrer-març amb el projecte "Mosaic". En aquesta entrevista podeu conèixer de primera mà la seva vessant artística i personal.

• Mosaic

Patrícia Maseda proposa per a l'Artisteja dels mesos de febrer i març "Mosaic".

• Entrevista a Arturo Solari

Arturo Solari és l'artista convidat per la Biblioteca Carles Rahola per fer la proposta de l'Artisteja desembre 2016 - gener 2017 anomenada "On ets a la teva vida?".

• On ets a la teva vida?

"On ets a la teva vida?": aquesta és la proposta d'Arturo Solari per a l'Artisteja dels mesos de desembre i gener de la Biblioteca Carles Rahola.

• BiblioArt | In Mural

El col·lectiu d'artistes BiblioArt proposa per l'Artisteja del mes de novembre "In Mural".
    En aquest vídeo hi trobareu les instruccions de com hi podeu participar.

• Què és l'art?

L'artista Clara Gassiot ens proposa per l'Artisteja dels mesos juny-juliol “Què és l'art?”.

En aquest vídeo hi trobareu les instruccions de com hi podeu participar.

• Tattoo One Way

"Tattoo - One Way" és la proposta de l'artista Adela Vilar per l'Artisteja del mes de setembre. En aquest vídeo us mostrem les instruccions per fer la vostra aportació a aquest projecte.

• COM.PAGINA.ACCIÓ

Des de la biblioteca hem proposat per a l'Artisteja del mes d'agost "COM.PAGINA.ACCIÓ". En aquest vídeo us mostrem en què consisteix i us animem a tots a participar-hi.

• Entrevista a Clara Gassiot

Clara Gassiot és l'artista que ofereix la proposta per l'Artisteja de juny-juliol amb el títol “Què és l'art?”.

La Biblioteca Carles Rahola l'ha entrevistada per conèixer una mica més la seva vida artítica i professional.

• Colors de la Rumba Catalana

Els Colors de la Rumba Catalana és la nova proposta de l’artista Gabi Jimenez per a l’Artisteja del mes de maig.

• Abisme de llum

El grup d'artistes que participen a l'exposició Abisme de llum de la planta baixa de la biblioteca ens ha ofert una proposta per l'Artisteja d'aquest mes d'abril. En aquest vídeo us mostrem els materials que hi ha a la Sala d'Arts amb els que podeu crear la vostra proposta per incloure en el llibre d'artistes col·lectiu.

• Entrevista a AlconHector

L’il·lustrador AlconHector és l’artista que ha inaugurat la nova temporada de l’Artisteja de febrer – març 2016 amb la proposta SILENTIUM.

• SILENTIUM d'AlconHector

La Biblioteca Carles Rahola estrena la temporada de l'Artisteja d'aquest 2016 amb la proposta SILENTIUM d'AlconHector. En aquest vídeo hi trobareu les instruccions de com hi podeu participar.