Conferència “Llegendes gironines: textos i autors”

Aquesta activitat forma part del "Cicle de conferències 2018".

08/01/2018 08:01
Conferència “Llegendes gironines: textos i autors”

Després dels cicles de conferències dedicats a Carlemany, Girona a l’antiguitat i Joaquim Botet i Sisó, l’Institut d’Estudis Gironins, el Museu d’Història de Girona i la Biblioteca Carles Rahola proposen enguany una programació més lúdica que les anteriors, dedicada a fer reviure les llegendes i les tradicions de les que Girona n'és tant rica, com ho demostra l'àmplia bibliografia que les ha tractat.

Com no podia ser d’una altra manera, s’hi parlarà del Sant Patró de la ciutat, envoltat de llegenda i de les seves mosques providencials, i també de personatges de fantasia com Gerió, el Tarlà i la Bruixa de la catedral. Hi apareixeran també personatges reals, però envoltats també de fantasia, com la jueva Tolrana o el mateix emperador Carlemany. Finalment, altres relats es relacionen amb un lloc del territori, com la Serp de Sant Daniel o el Pont del Dimoni.

Organitza: Institut d'Estudis Gironins, el Museu d'Història de Girona i la Biblioteca Carles Rahola

A càrrec d'Àngel Vergés

Data: dijous 11 de gener